HTML Editor - Full Version

SHİATSU

Bize göre oldukça yeni bir kavram olan Shiatsu Uzakdoğu'da asırlardır kullanılan bir iyileştirme yöntemidir.

Japonca shi = "parmak" ve atsu = "basınç" kelimelerinden oluşan Shiatsu, parmak ve avuç içleri ile uygulanan bir masaj tekniğidir.

(Chi) Ki denilen hayat enerjisinin aktığı meridyenler (kanallar) üzerindeki belirli noktalara uygulanan basınç sayesinde vücudun çeşitli bölgelerinde bulunan gerginlikler ve kasılmalar giderilir.

Önemli yöntem olan Shiatsu, aynı zamanda sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumasına da katkı sağlar. Bu yöntem," masaj olarak da bilinir.Fakat farklı teknikleri de söz konusudur.

Eski Çin kökenli olan Shiatsu'nun temeli, doğu felsefesi ve tıbbına dayanır. Buna göre beden ile dış dünya arasında uyumlu bir dengenin kurulması ve korunması amaçlanır.

Bu dengenin bozulması, bir başka deyişle, hayat enerjisinin aktığı meridyenlerde düzensizliklerin veya tıkanmaların oluşması sonucu bedende çeşitli rahatsızlıklar veya hastalıklar nüksedebilir.

Parmak ve avuç içleri ile meridiyenler üzerindeki belirli noktalara uygulanan basınç sonucu tıkanmalar açılır ve böylece düzenli bir enerji akışı ve kan dolaşımı sağlanır.

Bağışıklık sisteminin güçlenmesine de katkı sağlayan Shiatsu ayrıca, problem sonucu belirli noktalarda oluşan aşırı hassasiyet nedeniyle bir teşhis yöntemi olarak da yaygın bir biçimde kullanılır.

Doğu felsefesi ve tıbbına göre doğadaki tüm canlılarda Yin (dişil enerji) ve Yang (eril enerji) uyumlu bir denge içindedirler.

Shiatsu, vücutta bulunan Yin ve Yang enerjilerini harekete geçirerek düzenler, böylece bedende bir enerji dengesi oluşturur ve kişinin sağlığına (doğal haline) kavuşmasına yardımcı olur.

Doğu tıbbına göre bedenin kendi içindeki dengesi ile bedenin dış dünyayla olan dengesinin bozulması sadece hastalıklara yol açmakla kalmayıp, kişinin çevresi ile olan sosyal ilişkilerini de olumsuz yönde etkiler.

Bu tür dengesizlikler iç organlarda bozukluklara ve hastalıklara yol açabileceği gibi, kişinin huzursuz, mutsuz veya depresif olmasına da neden olabilir.

Bu açıdan Shiatsu, hem bedeni hem de ruhu dinlendiren ve güçlendiren bütünsel (holistic) bir iyileştirme yöntemidir. Basit ve pratik tekniklerle uygulanabilen Shiatsu kolayca öğrenilebilir. Bireylerin ve ailelerinin sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmelerine, hastalıklardan korunmalarına yardımcı olur. İnsanlar arası iletişimde dokunmanın çok önemli bir yeri vardır. Shiatsu bize, bedenin dilini ve dokunarak iletişim kurabilmenin yollarını öğretmesi bakımından eşsiz bir olanaktır.

HASTALIKLARA KARŞI ALTERNATİF TIP DESTEĞİ FİZİKSEL HASTALIKLARDA HEMEN DOKTORUNUZA YADA EN YAKIN HASTANELERE BAŞVURUNUZ.HASTANEDE YA DA DOKTORUNUZ TARAFINDAN TEDAVİ OLMADAN KESİNLİKLE ALTERNATİF TIP FELSEFESİ DESTEĞİ ALMAYINIZ.ALTERNATİF TIP FELSEFE EKOLLERİNİ UZMAN KİŞİLER TARAFINDAN YAN ETKİSİZ OLARAK , MODERN TIP TEDAVİSİYLE BERABER YAPARSANIZ ,HASTALIĞINIZIN SEYRİ AZALACAK VE KENDİNİZİ DAHA İYİ HİSSEDECEKSİNİZ.BU SİTE EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME AMACIYLA HAZIRLANMIŞ BİR SİTEDİR.BU SİTE KESİNLİKLE TEDAVİ UNSURU VE YAKLAŞIMI İÇERMEZ.HASTALIK TEŞHİS VE TEDAVİLERİ , DOKTORLAR VE SAĞLIK BİRİMLERİ TARAFINDAN YAPILMAKTADIR.HASTALIKLARINIZIN SEYRİ İÇİN  FELSEFİ BİOENERJİ HASTALIKLARA UYGULANMASINDA YAN TESİR VEYE TEDAVİ UNSURU BULUNMAZ.”

ALTERNATİF GLOBAL İŞLETME DANIŞMANLIK ŞİRKETİMİZ BÜNYESİNDEKİ İNTERNATİONAL SPECİAL METAPHYSICH ACDEMY KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİMİZ KESİNLİKLE HASTALIK TEDAVİ VEYA TEŞHİSLERİNİ İÇERMEZ VE ÜSTLENMEZ.KİŞİSEL VE RUHSAL GELİŞİM BAZINDA HALKIMIZI BİLGİLENDİRMEK VE EĞİTMEK İÇİN VARDIR.HASTALIKLARIN TEDAVİSİ İÇİN MODERN TIP YAKLAŞIMLARINI DESTEKLER.BİOENERJİ BİR UZAK DOĞU FELSEFESİDİR,ALTERNATİF VE TAMAMLAYICI TIP KAPSAMINDA DEĞERLENRİLEMEZ.